بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان در خصوص روز ملی فناوری هسته ای

بسم الله النور

العلم سلطان

دستیابی به فناوری هسته ای و تلاش برای گسترش ابعاد آن، علاوه بر سازگاری با شرع اسلامی و اخلاق، با قوانین بین المللی کاملا سازگار است.

هر کس که از معاهدات سابق ایران و آمریکا اطلاع اندکی داشته باشد، یقینا با "ان پی تی" آشنایی دارد و می‌داند که شعار آگاهانه ی مردمی که می‌گویند "انرژی هسته ای، حق مسلم ماست"، دارای زیربنایی عالمانه، و مستند به تصریحات بند 4 این معاهده ی چندجانبه ی مادام العمر است.

تمامی تحریم های ظالمانه ی این سال‌ها، نقض ان پی تی بوده و هست، نفس برجام نیز، اعتراف عملی طرف های مقابل به نپذیرفتن معاهده ی سابق آنها در مورد ایران است.

زمانی که رهبری، هسته ای را بهانه ی آمریکا و اصل نظام را هدف او دانستند، عده ای جدی نگرفتند؛ آنگاه که بهانه های موشکی و کمک به دیگران را بر فرض اینکه مسئله هسته ای حل شود پیش بینی کردند و تأکید کردند که هسته ای بهانه است و اصل نظام نشانه است، عده ای جدی نگرفتند.

قابل توجه است که در میان این عده که توجهی به این سخن ها نداشتند، کسانی وجود دارند که همچنان از سران فتنه ای که اصل نظام را نشانه رفته بود و انتخابات را بهانه کرده بود، تبری نکرده اند و سعی در تطهیر چهره نجس کسانی دارند که آگاهانه در جهت سیاست های سگ هار نحس نجس منطقه حرکت کرده اند.

ساده لوحانه است اگر ارتباطی میان این دو قائل نباشیم، با اینحال، فعلا در اینجا، مصلحت ایجاب می‌کند همزبانی را.

با توجه به آنچه گفته شد، اکنون برای نتیجه گیری درباره برجام و عاقبت آن، توجه به دو مطلب برای اهل نظر، راهگشاست:

حدیث شریفی از امیرالمؤمنین هست که می‌فرمایند: "چه بسیارند عبرت ها، و چه اندکند عبرت گیرندگان"، مثلی هم هست که می‌گوید: "انسان اشتباه می‌کند، احمق تکرار".

باری، دستیابی به فناوری پیچیده ی هسته ای در ایران، برای هر ایرانی یا هر مسلمان، دست کم از دو جهت قابل تقدیر است:

اول از این جهت که این فناوری، یک دستاورد علمی ملی است؛ و با توجه به حدیث شریف "العلم سلطان"، هر دستاورد علمی، یک نمونه از قدرت و اقتدار خواهد بود. پس بزرگداشت این روز، هم بزرگداشت علم است و هم بزرگداشت اقتدار ملی.

دومین جهت، بزرگداشت آرمان استکبارستبزی ست. آرمانی که شهیدان بسیاری را تقدیم کرده و خشم دشمنان را تا حد ترور، برانگیخته؛ اگرچه بعضی کوردلان آنرا در حد شعار می‌دانند و بعضی ها که خود را انقلابی می‌دانند، برای آن دم بر نمی آورند.

 

و در اخر، یاد باد سید شهیدان اهل قلم را، طلایه دار هنر معنوی را، او که مواضعش و تحلیل هایش از سران فتنه و رویکردشان را همچنان می‌توان سرلوحه قرار داد.

والسلام علیکم و رحمة الله

 

                                      بسیج دانشجویی شهید آوینی دانشگاه هنر اصفهان

اخبار معاونت فرهنگی

معاونت فرهنگی

حوزه های سازمانی

دانشکده ها