سخنرانی دکتر علی مطهری با موضوع "آزادی در حکومت اسلامی از منظر شهید مطهری" در دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد

سخنرانی دکتر علی مطهری نماینده مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه 21 اردیبهشت ماه در سالن اجتماعات دانشگاه هنر اصفهان برگزار شد.

در این نشست که به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان برگزار گردید دکتر مطهری ضمن خرسندی از حضور در دانشگاه هنر اصفهان به میلاد با سعادت امام حسین(ع) و شباهت آن با میلاد حضرت مسیح اشاره نمودند.

در ادامه دکتر مطهری ضمن اشاره به دوران زندگی آیت الله شهید مطهری قبل از انقلاب و دوران کوتاه زندگی ایشان پس از انقلاب، یادآور شدند که استاد شهید از همان ابتدا مباحثی را نظیر آزادی، آزادی اندیشه، عدالت اجتماعی، معنویت و اخلاق را بیان نمودند که این مصداق حدثه امام صادق است که می فرماید کسی که به زمان خود آگاه باشد و بداند جامعه آبستن چه حوادثی است هیچگاه غافلگیر نمی شود.

ایشان با اشاره به انواع آزادی از جمله آزادی اجتماعی و آزادی معنوی، دیدگاههای استاد  شهید را پیرامون انواع آزادی بیان نموده و ضمن خواندن برخی سخنان وی، آزادی را جزو نیازهای به حق انسانها و قانونگذاری را یکی از عوامل آزادی و عدالت اجتماعی معرفی نموده و با بیان خاطره ای از دوران طلبگی پدر بزرگوارشان، عدالت و آزادی را زمینه ساز اعتقاد قلبی به مبانی دین اسلام عنوان کرد. همچنین با اشاره به حکومت حضرت علی(ع) به عنوان حکومتی عدالتخواه برخی ویژگی های آزادی را از منظر آن حضرت برشمردند.

در بخش دوم این نشست که تریبون آزاد دانشجویی بود دانشجویان سئوالات خود را مطرح و دکتر مطهری پاسخگوی سوالات دانشجویان بودند.

 

اخبار معاونت فرهنگی

معاونت فرهنگی

حوزه های سازمانی

دانشکده ها