سخنرانی مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه هنر اصفهان در نماز جمعه خوراسکان

متن سخنرانی:

بسم ا... الرحمن الرحیم

"رب اشرح لی صدری و یسر لی امری واحلل عقده من لسانی یفقهو قولی"

اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ

سلام علیکم

سلامی گرم و صمیمی و از سر ادب و ارادات به محضر یکایک شما عزیزان، خواهران و برادران ایمانی که در صف های بهشتی و دشمن شکن نماز جمعه شهر خوراسگان توفیق حضور دارید.

بنده محمد فانیان دانشجوی رشته مهندسی شهرسازی از دانشگاه هنر اصفهان هستم که  امروز فرصت یافته ام تا در پیشگاه خداوند متعال و در محضر شما مردم عزت مند و فهیم، به صاحبان اصلی انقلاب که همانا شما مردم صبور و پرتلاش هستید،  ادای دین نموده و از جانب شما و به نمایندگی تشکل های دانشجویی استان به بیان دغدغه های شما بزرگواران بپردازم. در ابتدای سخن لازم میدانم از دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان اصفهان و امام جمعه محبوب و انقلابی شهرستان خوراسگان حجت الاسلام و المسلمین ربانی، که این وقت را در تریبون نماز جمعه در اختیار بنده قرار دادند، نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم.

مردم گرانقدر شهر خوراسگان این روزها که در ایام سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) میگذرد، وظیفه دارم از جانب فرزندانتان در مجامع علمی کشور، مصیبتی که بر ما و شما به واسطه ی آن واقعه که بر خاندان رسول خدا آوردند، را به شما عزاداران حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال حسینی بودن و حسینی ماندن و حسینی رفتن را برایتان مسئلت نمایم.   "اعظم الله اجورنا و اجورکم بمصابنا بالحسین علیه السلام"

ولی به نظرم لازم و ضروری است که قبل از ورود به بحث اصلی مطلبی را البته نه از سر تعارف های مرسوم و معمول این روزها که از سر صداقت، تواضع و آزادگی و حق طلبی مخصوص دوران دانشجویی است، خدمتتان عرض کنم... و آن اینکه، دانشجویان در کنار پرداختن به دروس تخصصی و کاربردی خود، به یک اصل از عمق جان معتقدند که اگر فرصتی برای علم آموزی، پیشرفت و ترقی و کسب توانمندی های مختلف به دست آورده اند بی شک این اتفاق صدقه سر حمایت ها، تلاش ها، تشویق ها و از جیب خرج کردن های یکایک شما اعضای جامعه از کارگر و کشاورز تا کارمند و کاسب بوده و هست.

 این جایگاه و شأن ارزشمند دانشجویی و علم آموزی را مدیون شما عزیزان هستیم. شمایی که در همه عرصه های مورد نیاز این آب و خاک، مرد و مردانه و بدون مصلحت اندیشی و منفعت طلبی و محاسبه گری های مادی، با از خودگذشتگی تمام در میدان حاضر و آماده بوده و هستید.

 

بزرگواران! دانشجویان امروز ایران نه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی حضور داشته اند و نه دوران دفاع مقدس را دیده اند. ولی با تمام وجود قدردان و سپاس گزار مجاهدت ها و  از جان گذشتگی های شما و پاسدار خون و حق بر زمین ریخته ی شهیدان هستند. به همین دلیل دانشجویان انقلابی امروز با اقتدا به الگو های ارزشمندی چون شهید علم الهدی، شهید وزوایی و شهید آقاخانی، این فرزندان نسل سوم و چهارم انقلاب کمر همت را محکم کرده و به میدان آمده اند تا موضوعات اساسی را ساده، دقیق و صادقانه برای ولی نعمتان خود و صاحبان اصلی انقلاب از نگاه جامعه دانشگاهی شرح داده و تبیین نمایند.

مردم انقلابی ایران اسلامی بنده و شما، شیعیان و پیروان مکتبی هستیم که رهبر و پرچمدارش امیرمومنان و فرزندان پاک و مطهرش بوده اند، بنده و شما دانش آموز کلاسی هستیم که آموزگارش حسین ابن علی علیه السلام است.

ما عزادار حسینی هستیم که زن و فرزند و خانواده و خاندانش را به قتلگاه برد تا عزتش را به مسلخ نبرند، مردم عزیز شهر خوراسگان ما به واسطه تربیتی که از عاشورا و سیدالشهدا آموخته ایم، بارها مشق عزت و سربلندی کرده ایم و آموخته ایم در مقابل هیچ زورگویی گردن کج نکنیم.

 بزرگواران! ما به واسطه شاگردی در مکتب امام راحل و عظیم الشانمان، خمینی کبیر (روحی فداه) یاد گرفته ایم به دست و بازوی خود تکیه کنیم و روی پای خود بایستیم و با تکیه بر شعار محوری "ما می توانیم" قطعا مشکلات را حل خواهیم کرد.

پدران، مادران، خواهران و برادران گرانقدر؛  امروز که در خدمت شما هستم به واسطه حمایت های      بی دریغ شما، به واسطه تلاش خستگی ناپذیرتان،  به پشتوانه پایمردی و ایستادگی تان و به همت فرزندان غیورتان، با افتخار اعلام میکنم که در همه عرصه هایی که دانشجویان و جوانان این مرز و بوم وارد      شده اند و بنا را بر خودکفایی و تکیه بر توان خود گذاشتند،  به لطف و مدد الهی، در قله های رفیع افتخار ایستاده ایم.

در طراحی کشتی های اقیانوس پیما،  در صنعت زیر دریایی های مدرن،  در علم سلول های بنیادی، در علم نانو، در دستیابی به فن آوری طراحی و ساخت موشک های پیشرفته، در طراحی و اجرای چرخه ی سوخت هسته ای و هر جای دیگر که روی پای خودمان ایستاده ایم، آنقدر با سرعت پیش رفتیم و می رویم، که اربابان و کدخدایان پوچ و توخالی دنیا به خاک مذلت نشستند و در برابر عزم و اراده ی فرزندان شما زانو زدند و به دریوزگی اظهار عجز نمودند.

 آنجا که به فرزندان شما اعتماد شد، آنجا که چشم طمع از جهانخواران، فرو بستیم و آنجا که منتظر مرحمت دروغین غرب و ایادیش نبوده ایم چنان جهادگونه و شیعه صفت پیش رفتیم که چشم حیرت جهان به دستان جوان ایرانی گره خورد.

از جانب جامعه دانشجویی در جبهه علم و فناوری کشور اعلام می کنم، آماده ایم در هر زمینه ای، از طراحی و ساخت سکوهای نفتی پیشرفته تا طراحی و ساخت فضاپیما و تا پیچیده ترین داروها و زیست فناوری ها، وارد میدان شویم و به اذن پروردگار و یاری حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداه و با حمایت شما و به پشتوانه و دلگرمی مقاومتتان، وارد صحنه جهاد علمی و عملی شویم و هر نیازی که در کشور باشد، چه از لحاظ تکنولوژی و فناوری و چه از لحاظ آبادانی و عمرانی، در هر شکلی که باشد، اراده و مدیریت کشورمان را خودمان به دست گیریم و دست طمع شیطان بزرگ (آمریکا) را از این مرز و بوم کوتاه کنیم.

همشهریان و هم وطنانم، دوستان گرانقدر، اساتید و مسئولین حاضر؛ از جانب سنگرداران عرصه علم و فناوری قاطعانه و محکم و برای همیشه و به جهت ثبت در تاریخ انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان، ایران سرافراز، اعلام میکنم تا آخرین قطره خونی که در رگ هایمان جاریست، پای بیعتی که شما و پدران ما با امام راحل و بزرگوارمان نمودند؛ هستیم و دست از یاری و سربازی نائب بر حقش امام خامنه ای عزیز بر نخواهیم داشت. ان شاا...

اما بعد؛

آنچه این روزها دغدغه بسیاری از مستضعفان و پابرهنگان به قول حضرت امام خمینی (ره) صاحبان انقلاب است،  بحث معیشت و گره های اقتصادی موجود در کشور است. دغدغه ای که به تبع مردم شریف ایران، دغدغه جاری قشر دانشجوی کشور نیز شده و لازم است همه ی مردم، مسئولین، سازمان ها و نهادها ی دولتی و خصوصی در گره گشایی از این مشکل، دست به کار شده و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، وارد عرضه جهاد اقتصادی شوند.

در دولت اسلامی مطمئنا به جای اینکه موضوع اول کشور، بودن یا نبودن کنسرت های غیر اسلامی و غیر دینی در شهرهای کشور باشد، بجای تلاش برای تزریق سیاست به ارگان های غیرسیاسی، بایستی موضوع اول، معیشت مردم و روح معنوی و الهی در بین مردم باشد.

 

ما به عنوان دانشجویان و قشر تحصیلکرده دانشگاه های کشور، بر مبنای تحقیق و گزارشات دقیق و کارشناسی، معتقدیم گره تمام مشکلات اقتصادی کشور، اعم از بیکاری،کمبود آب، مشکلات کشاورزی، رکود، تورم، کاهش ارزش پول ملی و حتی رفع تحریم های ظالمانه؛ فقط و فقط با تکیه بر توان داخلی و فرو بستن چشم طمع از دشمنان قسم خورده مردم و ملت ایران، باز خواهد شد. برطرف شدن مشکلات اقتصادی موجود در کشور نیاز به نسخه ای بومی و داخلی دارد که با به کار بردن آن، اقتصاد وابسته و لیبرال کشور، به اقتصادی پویا و اسلامی، متناسب با ظرفیت های کشور پهناور ایران اسلامی مبدل شود.

 

برادران و خواهران ارجمند،

کشور ما، یکی از بزرگترین منابع نفت و گاز دنیاست، ما یکی از غنی ترین کشورهای دنیا به جهت معادن زیرزمینی، سنگ ها و فلزات ارزشمند هستیم، ما مردم مسلمان ایران دارای اقتصاد زکات و خمس و انفاق و وقفیم. ایران زادگاه جوانانی است که به لحاظ فکری جز باهوشترین مردم دنیاییست .

 حال وجود این همه پتانسیل و ظرفیت درونی چه معنایی دارد که برای ساده ترین تکنولوژی ها و خدمات، از رستوران و خطوط ریلی گرفته تا خدمات نفتی و بانکی، دست نیاز جلوی دشمنان جنایتکارمان دراز کنیم؟! و نگاهمان به کدخدای شیاطین باشد.

همشهریان عزیز؛

تنها راه برون رفت از مشکلات و معضلات معیشتی و اقتصادی مردم ایران، توجه به اجرای برنامه ی جامع است که تحت عنوان سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی با عنایت پرخیر و برکت رهبر معظم انقلاب و به همت متخصصان علم اقتصاد، جامعه شناسی و دیگر علوم مرتبط با اداره اقتصاد کشور،  تدوین شده است و چند سالی است به دولت محترم ابلاغ گردیده است.

مطالبه صریح فرزندان شما در سنگر جهاد علمی و اقتصادی،  اهتمام جدی و سریع به این سیاست های راه گشا و لازم الاجراست. سیاست هایی که به هیچ شخص و نهاد و ارگانی اجازه نمی دهد خون مردم را در شیشه کند و حقوق نجومی و حرام بگیرد، سیاست هایی که با بدعهدی آمریکا، متزلزل نمی شود و ثبات را به اقتصاد ایران هدیه خواهد داد، سیاست هایی که تنها و تنها راه نجات کشور ایران خواهد بود.

در ادامه لازم می دانم در موضوعی مهم و غیرقابل انکار برای مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه استان اصفهان یعنی موضوع آب مطالبی را عرضه کنم.

به هر حال ، آب به عنوان یکی از مهم ترین مسایل زیست محیطی کشور عزیزمان ایران است که از یک طرف مردم باید با اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف آب به ذخیره این نعمت الهی کمک کرده و از طرف دیگر مسوولین باید به دنبال برنامه ریزی صحیح، بلندمدت و کارشناسانه باشند تا در این زمینه نیز مشکلات موجود با یاری خداوند حل شود.

مردم عزیز شرق اصفهان و دیگر کشاروزان عزیز و زحمتکش استان در زمینه فعالیت های خود با مشکل جدی مواجه اند. بدون شک حل موضوع آب باید خواب را از چشمان مسوولین استان ربوده باشد و درخواستی که دارم این است که مسوولین به جای تبعیض و نگاه سیاسی  به این قضیه دلسوزانه و با نگاه پدری به دنبال حل این مشکل باشند.

بنده حقیر در پایان عرائضم از همه مسئولین استانی و کشوری، از جانب شما مردم فهیم و انقلابی و از ائمه محترم جماعات مطالبه جدی دارم که در التزام دولت به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی همت جدی گمارند و به هیچ عنوان دست از این خواسته مشروع و بر حق ملت ایران برندارند. علاوه بر این همگی بخصوص خودم را یه هزینه دادن در مسیر ولایت و دوری از منفعت طلبی توصیه مینمایم.

در پایان از خداوند متعال خواستارم تا ما و شما را از اصحاب و یاران آخرالزمانی سیدالشهدا بنویسد و مرگ ما را شهادت در رکاب ولی امرمان امام زمان عجل ا.. تعالی فرجه الشریف قرار دهد.

 ان شاا...

والسلام علیکم و رحمه ا... و برکاته

به روایت تصویر

 

 

بسیج دانشجوئی دانشگاه هنر اصفهان