حضور استاندار محترم اصفهان در جلسه بسیح اساتید استان اصفهان

 

 

پیوست فرهنگی و بسیج اساتید

دکتر رسول زرگرپور در جلسه ی بسیج اساتید استان اصفهان، اظهارداشت: استان اصفهان از بعد مسائل دانشگاهی و آموزش عالی هم از لحاظ کمی و کیفی و هم گسترش فرهنگ بسیج وضعیت خوبی دارد.
رسول زرگرپور با بیان اینکه اصفهان بعد از تهران دانشگاهی ترین استان کشور است، افزود: این ظرفیت علمی، ظرفیتی بزرگ، عظیم و گنجینه ای گرانبهاست و باید از این گنجینه به بهترین شکل استفاده شود.
استانداراصفهان افزود: استانی که با داشتن ۶ درصد جمعیت کشور، ۱۰ درصد شهدا و ۱۱ درصد ایثارگران را دارد و از بعد مذهبی نیز با دارا بودن سابقه ی هزار ساله ی حوزه ی علمیه و ۷۲۰ امامزاده وضعیت خوبی دارد، باید جایگاه بسیج در این استان جایگاه والایی باشد.
زرگرپور با بیان اینکه تقریبا در تمام کارگروه هاو شوراها دانشگاهیان نیز عضو هستند، افزود: از مدیران کل دستگاه های اجرایی انتظار داریم زمانی که در جلسات و کارگروه ها شرکت می کنند حتما از قبل جلسه ای با اساتید و کارشناسان دانشگاهی داشته باشند.
رسول زرگرپور افزود: در شورای برنامه ریزی استان، روسای دانشگاه های اصلی اصفهان حضور دارند که باید قبل از جلسه با نهادهای داخلی دانشگاه و کارشناسان این حوزه موضوعات را بررسی نمایند و با آمادگی کامل در جلسه حضور داشته باشند.
مدیرارشد استان به موضوع پیوست فرهنگی طرح ها اشاره کرد و گفت: از دو سال قبل لزوم توجه به پیوست فرهنگی طرح ها در شورای فرهنگ عمومی مصوب شد.
زرگرپور افزود: متاسفانه در مجموعه هایی که میلیاردها ریال برای آن ها هزینه می شود به موضوعات فرهنگی آن ها توجه نمی شود و این پروژه ها بجای نعمت برای استان نقمت خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه برای پیوست فرهنگی طرح ها، شرح روشن و راهکار معینی وجود ندارد، تصریح کرد: بسیج اساتید با تعریف کاملی از پیوست فرهنگی، شرح خدمات پیوست، مشخصات و اهداف آن را مشخص نماید.
استانداراصفهان به تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: الگوسازی، گفتمان سازی و فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی به صداوسیما واگذار شده است و باید صدا و سیما و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این راستا ارتباطات گسترده داشته باشند.
زرگرپور با بیان اینکه ساختاری برای پیگیری مسائل استان ایجاد شده است، گفت: بسیج اساتید دانشگاه باید به این مسائل و ساختارها ورود پیدا کنند چرا که در این ساختارها راهکارهای حل مسائل شکل می گیرد.
رئیس بسیج اساتید استان اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به سابقه ی ۱۵ ساله ی این تشکل، گفت: از ۷۵ هزار استاد دانشگاه، ۴۵ هزار نفر بسیجی هستند.
وی ظرفیت بسیج اساتید استان اصفهان را بسیار بالا خواند و گفت:‌ مدیریت استان می تواند از این ظرفیت در امور فرهنگی استفاده کند و اساتید را همکار خود بداند.

یکشنبه 7 شهریور 95

 

 

 

 

بسیج اساتید دانشگاه هنر اصفهان