برگزاری مراسم معارفه سرپرست مدیریت امور اداری و پشتیبانی دانشگاه

 

مراسم معارفه سرپرست مدیریت حوزه اداری و پشتیبانی دانشگاه در روز چهارشنبه 17 شهریورماه سال  1395 در ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آقای مهندس مهدی معینی معاون اداری و مالی دانشگاه از همکاری و زحمات همکاران دانشگاهی تقدیر و تشکر کردند و گزارشی اجمالی از حوزه کاری آن معاونت ارایه و انتظارات خود و  مجموعه دانشگاه را از حوزه  مدیریت اداری و پشتیبانی مطرح نمودند.

مهندس معینی در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن تاکید بر رعایت قوانین و مقررات اداری از کارکنان دانشگاه خواست با همت و نیت خیر خود درجهت ارتقاء  اهداف دانشگاه، محیط و فضای کاری و اداری تلاش کنند.

در ادامه آقای محسن حیدری فرد سرپرست مدیریت امور اداری و پشتیبانی هم در سخنانی به تبیین دیدگاههای خود درباره وضعیت کارمندی دانشگاه پرداخت. محسن حیدری فرد درابتدای کلام خود گفت: از جناب آقای دکتر کیانی ریاست محترم دانشگاه وجناب آقای مهندس معینی معاون محترم اداری مالی تشکر می کنم که به من اعتماد کردند و امیدوارم با عملکرد مثبت و موثر، به این اعتماد پاسخی شایسته دهم.

وی ادامه داد: برنامه ها و تدابیر آینده مدیریت اداری به طور اجمال درچند محور اصلی «کرامت، شفافیت، عدالت، تقویت دین مداری و افزایش بهره وری» دنبال خواهد شد. حیدری فرد افزود: از این محورها، 4 مورد اول وظیفه و تکلیف مدیریت اداری است و افزایش بهره وری نیز با مشارکت موثر کارکنان محقق می گردد.

وی تاکید کرد: معتقدم در همه حال، کرامت و شخصیت تک تک کارکنان باید حفظ گردد و هیچ امری، حتی کم کاری یا تخلف، نمی تواند بهانه ای برای هتک حرمت یا برخورد خارج از اخلاق اسلامی با کارکنان مجموعه شود و این امر، شامل تمامی نیروها اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی خواهد بود و مدیریت اداری و زیرمجموعه او باید در برخوردهای اسلامی و انسانی نمونه باشند. برهمین اساس، اخلاق را وجهه همت خود خواهم کرد و انشاءالله شرایطی را فراهم کنیم که تک تک کارکنان به سهولت بتوانند با مدیر اداری سخن بگویند، ایده بدهند و انتقاد کنند و واهمه نداشته باشند.

حیدری فرد در ادامه به تبیین مبحث شفافیت پرداخت و تصریح کرد: این نیز ازوظایف امور اداری است. تمامی کارکنان باید به تفصیل از حقوق خود درمجموعه آگاه باشند و فی المثل نسبت به میزان مرخصی، شرایط دیر آمدن یا زود رفتن های روزانه، میزان اضافه کار، شرایط تبدیل وضعیت و مواردی ازاین قبیل دارای اطلاعات یکسان و مناسب شوند. بر این اساس، در صورتی که آئین نامه ای وجود داشته باشد باید به همگان اعلام شود و اگر نباشد، باید تدوین و اعلام گردد. وی افزود: مدیریت اداری باید وظایف کارکنان مجموعه را نیز شفاف کند تا شاهد نباشیم در برخی بخش ها، برخی از کارکنان با حجم زیادی از کار مواجه و برخی دارای فراغت بال گردند. سرپرست مدیریت اموراداری در تبیین مبحث عدالت نیز گفت: شفافیت رکن مهم عدالت است و آگاه شدن کارکنان به حقوق و تکالیف خود، طبیعتا به تعمیق و تقویت عدالت خواهدانجامید. ضمن آنکه در یک نظام عادلانه، شایسته سالاری رقم خواهد خورد وافراد، بر اساس توانمندی ها و ابتکارات و ارزش های انسانی و نه بر اساس روابط، ارتقا خواهند یافت. حیدری فرد افزود: تقویت دین مداری در حوزه
کارکنان نیز از تکالیف مدیر اداری است و البته منظور از این امر، صرفا پرداختن به ظواهر نیست. دین مداری سبب ارتقای اخلاق اداری، بهره وری، خوش بینی به همکاران، حاکمیت فضای صمیمیت و انصاف و پرهیز از گلایه های درگوشی و دلخوری ها می شود.

سرپرست مدیریت امور اداری در ادامه به تبیین افزایش بهره وری پرداخت و تاکید کرد: افزایش بهره وری محقق نخواهد شد مگر با تشریک مساعی و همکاری تک تک کارکنان و تصور می کنم در این بخش، وظیفه اصلی بر دوش کارکنان محترم و عزیز مجموعه است.

حاکم شدن نظم اداری در انجام وظایف و ورود و خروج، اصلاح ساختار اداری، تقویت و علمی کردن سیستم ارزیابی کارکنان، و تقویت فرایند آموزش های ضمن خدمت از جمله مهم ترین موارد افزایش بهره وری است. وی افزود: اگر سیستمی دارای نظم و انضباط و در عین حال اخلاق باشد، ضمن آنکه از تضییع حقوق تک تک کارکنان جلوگیری خواهد کرد و تفاوت غیرعادلانه هم بین رسمی و پیمانی و قراردادی و شرکتی قائل نخواهد شد اما در عین حال، مانع ویژه شدن معدود
افراد در سیستم می شود.

حیدری فرد در پایان تاکید کرد: همه آنچه عرض شد، نیاز به توضیح و تفصیل دارد که انشاءالله در آینده در نامه ای به کارکنان محترم دانشگاه عرضه خواهم کرد. تحقق این اهداف مسلما نیاز به زمان و رفع موانع احتمالی دارد اما همه مطمئن باشند که با همکاری همکاران بزرگوار در حوزه مدیریت اداری، در این راه گام برخواهیم داشت و هر مقدار را که بتوانم انجام خواهم داد چه یک روز در این مسئولیت بمانم یا یک سال یا کمتر و بیشتر. وی تصریح کرد: من در مدت مسئولیت خود،«کادرسازی» برای دانشگاه را وجهه همت خویش خواهم کرد و از «باندسازی» که به شدت مخالف روحیاتم هست، پرهیز می کنم.

سیستم اداری دانشگاه باید نورچشمی داشته باشد اما نورچشمی، کسی نیست جز کارمندی که توانمندی ها و مهارت های بیشتری دارد، متخلق به اخلاق اسلامی و سازمانی است، دارای روحیه تعاون و تعهد به کار و وظیفه است، منظم و پیرو قوانین است و البته اهل مشورت دادن و صاحب ایده و ابتکار.وی تصریح کرد: به شدت معتقدم که مدیریت علمی، مدیریتی متکی به افراد نیست
و مدیر اداری باید در چارچوب وظایف و اختیارات قانونی خویش حرکت کند نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر. چرا که اساسا سیستم هایی که به افراد متکی باشند سیستم هایی غیرعلمی خواهند بود.

  در پایان این مراسم حکم سرپرست مدیریت امور اداری و پشتیبانی دانشگاه توسط آقای مهندس مهدی معینی معاون اداری و مالی دانشگاه به آقای محسن حیدری فرد تقدیم و برای ایشان آرزوی سلامتی و موفقیت در مسئولیت محوله نمودند.

 

 

                                                                                          روابط عمومی دانشگاه

 

 

 

 

حوزه های سازمانی

دانشکده ها