کودکانه ها

نام هسته/شرکت :

کودکانه ها

مدیرعامل:

راضیه روحانی

تاریخ تاسیس:

1394

تاریخ استقرار در مرکز رشد تخصصی هنر:

17.2.94

زمینه فعالیت واحد:

 هنرکودک،سه بعدی سازی نقاشی کودک

عنوان ایده محوری:

کودکانه ها

معرفی مختصر هسته/شرکت:

ایده ی اولیه ، عروسک ها ی بازسازی شده از دل نمادها و خیال پردازی های نقاشی کودک است  تا از طریق امکان دستیابی کودک به محصولی دست ساز، قابل لمس و نه نمادین وخیالی، در ارتباط مستقیم با کودک قرار گیرند. این عروسک ها در مرحله ی بعد در طی فعالیتی کاملا تعاملی به عنوان بازی سپس داستان سازی بر اساس شخصیت ها و اجرای نمایش توسط کودک و عروسکش، او را در مسیر فعالیتی خلاقانه قرار می دهد. کارکرد تخلیه روانی وهیجانی در نقطه ی مشترک نقاشی و عروسک بازی کودک، تلفیق این دو مقوله  در بازیهای نمایشی وخاصیت بیانی و ارتباط تعاملی کامل با کودک و پرورش خلاقیت و هوش هیجانی  او بستری کاملا مناسب را در فضاهای گوناگون مرتبط با مقوله ی کودک فراهم می اورد.

آنچه تحت عنوان مجموعه  کودکانه ها ارائه می شود، شامل نتایج فعالیت های تحقیقی و میدانی  مبتنی بر تاثیرگذاری هنر خصوصا نقاشی بر ذهن و روان کودک است. همچنین سعی در انعکاس قابلیت های تصویری غیر قابل انکار هنر کودکان به طور خاص نقاشی،در بکار گیری در فعالیت های خلاقهی بازی و نمایش کودکان است

عروسک هاشامل برداشت مستقیم وبدون دخل و تصرف از کاراکترهای انتخابی  نقاشی کودک که به صورت سه بعدی، در قالب عروسک ارائه میشود است.

روش اجرای ایده به صورت ساخت عروسک های دست سازدر مرحله ی اول و ایجاد ارتباط میان کودک و عروسک هاست.در مرحله ی بعد کودک با راهنمایی مربی داستانی برای عروسکش می سازد سپس در گروه و با تعامل با همسالان به طراحی نمایش بر اساس داستانهای خودشان و سپس اجرای ان در قالب تئاتر می پردازند.

ایده ی اولیه به دلیل پتانسیل بالای هنر کودک زمینه ی مناسبی جهت بست و گسترش در زمینه های دیگر از جمله انیمیشن ، طراحی و زیباسازی  محیط و جنبه های کاربردی در درمان کودکان خاص و.... را دارد.

 

اهم فعالیتهای انجام شده:

 ثبت ایده محوری درشورای سیاست گذاری اسباب بازی ها

شرکت در دوره های اموزشی شهرک

سعی درتکمیل کادر اجرایی

جلب نظر چند مرکز کاربا کودک جهت ثبت قرارداد

اطلاعات تماس:  تلفن: 09138789237.........  دورنگار:

وب سایت:................................................

ایمیل:این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

آشنایی با مرکز رشد

جذب و پذیرش

آموزش و پژوهش