مدیر تحصیلات تکمیلی
محمود قلعه نوئی | |
دکترای شهرسازی - رزومه | |
این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید |
|
031-32218117 |
شرح وظایف مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه
1) انجام مكاتبه های اداري همچون صدور تائيديه هاي تحصيلي و ريز نمرات و گواهي هاي رتبه اول و گواهي هاي صادره به حوزه هاي نظام وظيفه و گواهي هاي اشتغال به تحصيل و ساير مكاتبات با سازمان ها و وزارتخانه ها و دانشگاههاي كشور؛
2) انجام امور مربوط به ثبت نام پذيرفته شدگان تازه وارد دوره هاي كارشناسي ارشد و دكتري؛
3) انجام امور مربوط به اطلاع رساني دقيق و سريع واحدهاي مختلف به مراجع مختلف؛
4) انجام امور كارشناسي پرونده هاي ارجاعي به كميسيون موارد خاص و تهيه صورتجلسات مربوط؛
5) انجام امور درخواستي از مراجع مختلف حسب مورد؛
6) ارائه گزارش هاي عملكرد سالانه مديريت تحصيلات تكميلي؛
7) تهيه مجموعه هاي مجلد آئين نامه ها و بخشنامه هاي دوره هاي تحصيلات تكميلي؛
8) اداره کليه امور آموزشي دورههاي تحصيلات تکميلي با هماهنگي معاونت محترم آموزشي و تحصيلات تکميلي دانشگاه؛
9) ارزيابي پيشرفت علمي و عملي تحصيلي دانشجويان مقاطع کارشناسيارشد و دکتري و اتخاذ تصميم در مسائل آموزشي آنان؛
10) انجام امور کميتههاي برنامهريزي تحصيلات تکميلي در ارتباط با برنامههاي آموزشي دانشگاه، تغيير برنامه درسي، توسعه آنها، تهيه برنامه رشتههاي جديد و تجديد نظر در آن، تنظيم آييننامهها و دستورالعملهاي مربوطه؛
11) انجام امور مربوط به تأسيس رشتههاي تحصيلي جديد از تنظيم مدارک تا هماهنگيهاي لازم در زمينه انجام مکاتبات با دبيرخانه شورايعالي گسترش جهت دريافت مجوز؛
12) انجام امور مربوط به مشمولين و وظيفه عمومي دانشجويان مذکري که خدمت سربازي را انجام نداده و از معافيت تحصيلي استفاده مينمايند؛
13) انجام خدمات آموزشي دورههاي تحصيلات تکميلي از پذيرش، ثبتنام، امتحانات تا فارغالتحصيلي يا اخراج، انصراف، ترک تحصيل، مشروطي و همچنين آموزش رايگان، نظام وظيفه، مکاتبه با دانشگاه مقطع قبل دانشجو جهت دريافت تأييديه تحصيلي و... و نظارت بر حسن اجراي خدمات آموزشي در دانشکدهها، پژوهشکدهها و گروههاي موجود در دانشگاه؛
14) برنامهريزي براي گسترش دورههاي تحصيلات تکميلي در دانشگاه در قالب برنامههاي کلان دانشگاه و کوشش جهت و تحقق آنر؛
15) تهيه و پيشنهاد بخشنامه و دستورالعملهاي مختلف آموزشي در مقاطع کارشناسيارشد و دکتري با همكاري مسئولان ذيربط؛
16) تدوين و پيشنهاد اصول كلي برنامههاي آموزشي دانشگاه در مقاطع کارشناسيارشد و دکتري در چهارچوب قوانين دفتر گسترش آموزش عالي به گروهها و نظارت بر اجراي آنها پس از تصويب؛
جمعآوري، تنظيم و ارسال ظرفيت پذيرش دانشجو براي آزمون کارشناسيارشد به سازمان سنجش؛
17) مطالعه و اتخاذ تصميم درباره مسائل آموزشي و تنظيم برنامههاي درسي و برنامهريزي زمانبندي ثبتنام و امتحانات مقاطع کارشناسيارشد و دکتري و نظارت بر اجراي آن؛
18) نظارت بر اجراي دقيق مقررات و آييننامههاي آموزشي دورههاي تحصيلات تکميلي در دانشکدهها؛
19) نظارت بر حسن اجراي برنامهها و فعاليتهاي آموزشي دورههاي تخصصي و ارزيابي آن و ارائه گزارش به معاون آموزشي جهت طرح در هيأت رئيسه دانشگاه؛
20) انجام تمهيدات لازم درباره امتحان جامع دورههاي دکتري (همچون تأييد هيأت داوران، معرفي نماينده، تأييد نتايج امتحان)
21) بررسي پيشنهاد ارائه دروس جديد از سوي دانشکدهها، تصويب و ارسال به شوراي دانشگاه، شورايعالي برنامهريزي و سپس انعکاس نتيجه به دانشکدهها؛
22) بررسي درخواست تمديد سنوات تحصيلي و مهلت خاتمه پروژه دانشجويان؛
23) برگزاري جلسات شوراي تحصيلات تکميلي دانشگاه و تنظيم دستور جلسات آن؛
24) تنظيم و تصويب مقرراتي در مورد نظم بخشيدن به مراحل دفاع از پاياننامههاي دانشجويان و انجام رسالههاي دورههاي دکتري، آزمونهاي دکتري و امتحان جامع و... ؛
25) تکميل فرمهاي ارسالي از سوي وزارت متبوع در خصوص رشتههاي ممتاز و اعلام رشتههاي داراي ويژگيهاي فوق به وزارت متبوع؛
26) انجام کليه امور مربوط به پرداخت حق التدريس به اساتيد؛
27) تهيه و انتشار مجموعهاي در خصوص نحوه تهيه، تدوين و اصول نگارش پاياننامهها در دورههاي تحصيلات تکميلي.
28) تهيه و تنظيم آمار دانشجويان کارشناسيارشد و دکتري و ارسال به واحدهاي مختلف؛
29) همکاري مستمر در خصوص ارسال يک نسخه از پاياننامهها و چکيدههاي فارغالتحصيلان دورههاي کارشناسيارشد و دکتري به مرکز اطلاعات علمي ايران.
در «آیین نامه جامع مدیریت دانشگاهها» مصوب سال 1389 وظایف این مدیریت در چارچوب وظایف «شوراي تخصصی تحصیلات تکمیلی» تعریف شده که «مدیرکل تحصیلات تکمیلی موسسه» به همراه «معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی موسسه» (رئیس شورا)، «معاون پژوهشی و فناوري موسسه»، «مدیرکل خدمات آموزشی موسسه» و «مدیران تحصیلات تکمیلی دانشکده ها» اعضا آن را تشکیل داده و وظایف آن به این شرح پیش بینی شده است:
1. همکاري با معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی موسسه جهت ایجاد زمینه هاي اجرایی مصوبات شوراي موسسه، تصمیمات هیأت رئیسه و آئین نامه ها و برنامه هاي مصوب؛
2. تدوین و پیشنهاد برنامه هاي مختلف آموزشی به شوراي موسسه از جمله:
2.1. برنامه هاي آموزشی دوره هاي کارشناسی ارشد و دکتري؛
2.2. پیشنهاد تغییرات لازم در نحوه، اجراي برنامه هاي درسی در چارچوب ضوابط مصوب؛
2.3. بررسی آیین نامه هاي تحصیلات تکمیلی و اظهارنظر درباره آنها؛
2.4. پیشنهاد طرحهاي مناسب آموزشی غیررسمی کوتاه مدت و میان مدت به شوراي موسسه؛
2.5. برآورد ظرفیت پذیرش دانشجوي جدید در دوره هاي تحصیلات تکمیلی و ارائه آن به شوراي موسسه؛
3. بررسی و اظهارنظر درباره مسائلی که توسط شوراي موسسه یا معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به شورا ارجاع می شود؛
4. بررسی کیفیت آموزشی دوره هاي تحصیلات تکمیلی در موسسه و بررسی کیفیت آموزشی اعضاي هیأت علمی فعال در این دوره ها و ارائه گزارش آن به شوراي موسسه؛
5. بررسی پیشنهاد تأسیس رشته ها و دورههاي تکمیلی جدید موسسه؛
6. بررسی پیشنهادهای ارائه شده از شوراي آموزشی پژوهشی دانشکده ها درخصوص تعداد پذیرش دانشجویان تحصیلات تکمیلی جهت ارائه به شوراي موسسه؛
7. تدوین گزارش هاي دورهاي و تحلیلی از وضعیت رشته ها، مقاطع و برنامه هاي آموزشی در موضوعات مختلف و پیشنهاد راه کارهاي عملی جهت بهبود وضعیت موجود و ارائه به شوراي موسسه.