راهبردها و برنامه های آتی
ماموريت:
مرکز رشد متعهد به تمهید بسترهایی جهت فعالیت کارآفرینان بوده و از سوی دیگر پل ارتباطی دانشگاه با جامعه صنعتی می باشد. از این نظر میباید راهکارهای ارتباطی و تعامل بیشتر شرکت های مستقر در مرکز رشد را با صنعت و جامعه، فراهم نماید. ارائه خدمات آموزشی و مشاورهای به شرکت ها، برگزاری سمینارها و نشستهای علمی با حضور صاحب نظران و کارآفرینان جهت بهرهمندی از تجارب ایشان، اخذ اولویتهای پژوهشی سازمان های اجرایی و مراکز صنعتی، و واگذاری به شرکت ها به منظور آشنایی با نیازهای واقعی بازار، از جمله مأموریت های مرکز رشد است. همچنین مرکز رشد از طریق ایجاد یک فضای رقابتی سالم و کاهش محدودیت های سازمانی و حمایت از واحدهای فناوری، امکان گسترش فعالیت های شرکت ها، حضور چابکتر ایشان در بازار و تجاریسازی دستاوردهای پژوهشی را مهیا می نماید.
اهداف مرکز رشد
- حمایت از کارآفرینان و پژوهشگران در جهت تشکیل هسته ها و شرکت های خصوصی فناور
- بسترسازی جهت تجاری نمودن دستاوردهای تحقیقاتی و پژوهشی
- گسترش و توسعه واحدهای کوچک و متوسط دانشبنیان و فناور
- همکاری با واحدهای فناوری در جهت بازاریابی و فروش محصولات
- ایجاد فرصتهای شغلی جهت کارآفرینان و دانشآموختگان دانشگاهی
- ایجاد یک وبگاه جهت مرکز رشد به منظور اطلاعرسانی موضوعات مربوطه
- تشکیل بانک اطلاعاتی از فعالیتهای پژوهشی دانشگاه، اعضاء هیئت علمی و دانشجویان پژوهشگر واحد به منظور قرار گرفتن بر روی وبگاه مرکز
- ایجاد هسته ها و گروههای پژوهشی به منظور اجرای طرح های تحقیقاتی سازمانهای اجرایی و مراکز صنعتی
- اجرای جشنوارههای تخصصی جهت شناسایی مخترعین، مبتکرین و پژوهشگران برتر
- تمهید بسترهایی جهت تعامل با اعضاء هیئت علمی و ارائه مشاورههای لازم جهت ایجاد کسب و کار
آرمان:
ايجاد اشتغال سالم برای قشر فارغ التحصيلان دانشگاهی
بهبود وضعيت صنعتی کشور از طريق تزريق ايده های نوی دانش محور به آن و در نتيجه افزايش توان رقابت پذيری صنعت ملی در برابر رقبای خارجی
وارد کردن سرمايه و پول به بدنه دانشگاه ها در راستای حمايت از روند تحقيقات دانشگاهی از طريق تجاری کردن نتايج تحقيقات علمی دانشگاه ها
ماموريت:
ايجاد محيطی پويا و هم افزا برای ارايه خدمات مختلف جهت رشد تجاری واحدهای فناور مستقر در مرکز در راستای تبديل شدن اين متقاضيان به شرکت های موفق