درباره حراست

 

وظایف و اختیارات حراست


- استقرار سيستم مناسب جهت حفاظت، نگهداري، ايجاد نظم و انسجام در تشكيلات سازماني دانشگاه.
- پيشگيري از تخلف و فساد در دانشگاه از طریق :

    نقش هشدار دهنده یا پیشگیری کننده
    نقش اصلاح کننده یا درمان کننده

- كمك به انتصاب افراد شايسته از طريق پاسخ به استعلام سازمان هاي ذي صلاح: طبق قانون انتصاب مسئولين به پست هاي حساس و مسئوليت هاي مختلف اداري بايد پس از تعيين صلاحيت توسط حراست دانشگاه صورت گيرد.
- پيش بيني و پيشگيري تحركات غير قانوني در محيط تحت پوشش
- جلوگيري از هر گونه انحراف و تخلف مانند :
    نقض قوانین و مقررات دانشگاه
    تغییر و تفسیر قوانین و ضوابط دانشگاه
    خودداری یا کوتاهی در انجام وظایف قانونی
    تسهیل و یا تسریع غیر عادی در انجام کار برای اشخاص معین در مقایسه با دیگران
    جلوگیری و برخورد با رواج مواد مخدر و روان گردان و ... در محیط دانشگاه و خوابگاهها
- حمایت از فعالیتهای قانونمند علمی، فرهنگی و سیاسی بر اساس آیین نامه ها و دستورالعملها
- تهيه شناسنامه محيطي و نظارت بر حفاظت فیزیکی دانشگاه
- همكاري و اظهار نظر در تهيه طرحهاي حفاظتي و طبقه بندي امنيتي تأسيسات، تجهيزات و اماكن دانشگاه
- تدوين دستورالعمل هاو بروشورهاي حفاظتي و تنظيم برنامه هاي آموزشي مورد نياز در زمينه هاي حفاظتي
- مسئولیت دبیرخانه پدافندغیرعامل دانشگاه
- تجزیه و تحلیل اخبار و اطلاعات واصله از داخل و خارج دانشگاه جهت ارائه مشاوره و اتخاذ تدابیر لازم
- دریافت انتقادات و پیشنهادات دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاه در راستای تقویت و سالم سازی محیط های علمی و دانشگاهی
- همکاری و ارتباط مستمر با تشکلها و گروههای صنفی و دانشجویی در جهت حل مسایل و مشکلات و کمک به فعالیتهای قانونی آنها در سطح دانشگاه
- هماهنگی و ارتباط لازم با سایر مراکز دانشگاهی و سازمانهای دولتی و دستگاههای مختلف در راستای حل مسایل دانشجویان، کارکنان و اعضای هیأت علمی در حدود وظایف و مسوولیت حراست